George Washington s motorovkou a masivní pivař Sam Adams v téhle parodické verzi americké války za nezávislost Britům ten jejich čajíček pořádně osladí. (Netflix)
Franz Jägerstätter (August Diehl) žije se svou ženou a dětmi v Radegundu, rakouské vesnici uprostřed hor. Jeho malý statek je vzdálen všech hrůz druhé světové války. Hitlerovský režim však nelze zastavit, a tak se stane, že i Jagerstätter je roku 1943 povolán do armády. Mladý muž ovšem ve válčení nevidí žádný smysl a nikdy by jiného člověka nezabil. Odmítne proto nastoupit, je zatčen a podroben výslechům a týrání. Místo aby přehodnotil svůj postoj a vyhnul se hrozícímu trestu, vytrvává ve své víře v dobro v každém člověku…(mac000)
Mladý Indiana Jones sa ocitá vo Viedni, kde nechtiac spôsobí medzinárodný konflikt a po prvýkrát ho zasiahne Amorov šíp. Neskôr rodina cestuje vlakom do Florencie, mesta umenia a romantiky. Zoznámi sa so skladateľom opier Puccinim a s ním nastanú komplikácie...(Budisovie)
Popis: Londýnská spisovatelka Juliet Ashton (Lily James) v roce 1946 sbírá materiál pro román o u nás poměrně neznámé události – totiž německé okupaci britských ostrovů Guernsey a Jersey v kanálu La Manche, ke které došlo v roce 1940. Silný příběh života za okupace autorku přiměje k cestě na ostrov, aniž by tušila, nakolik setkání s místními lidmi změní celý její život. Zvláštní název filmu pochopíme po úvodní scéně, kdy okupanti zadrží na pobřeží ostrova skupinu lidí, kteří zde – nezákonně, proti přídělovému hospodářství opékají prase. Postupně se odvíjejí drobné příběhy rozdělených rodin a dvojic - část dětí totiž byla těsně před okupací odeslána do Británie a stejně jako u nás, část mladších šla na nucené práce do Německa). Vidíme zabavování úrody a nízké příděly, občasnou kolaborací některých spoluobčanů, odlišnosti života ve válečném Londýně a na okupovaném ostrově, pochopíme lépe význam přátelství i roli literatury.(Peabody)
Popis: Nastal čas vrcholu římského impéria, doba mocných gladiátorů, bujarých žen a zuřivého jednookého netvora, který zabíjí každého, kdo je tak pošetilý a vstoupí do jeho lesního panství. Šílený císař Tiberius (Eric Roberts – Temný rytíř, Hrdinové) má plán jak uspokojit krvežíznivý dav - chce chytit nebezpečnou obludu a vypustit ji do arény spolu s odsouzenými otroky, mezi nimiž je i neprávem uvězněný generál Marcus Romulus (Kevin Stapleton). Řím si tak vychutná zběsilost rozpoutaného pekla na vlastní kůži. Začíná definitivní boj mezi člověkem a netvorem, mezi dobrem a zlem…
Mary Bryantová, dcera chudého rybáře z Cornwallu se roku 1786 dopustí z hladu drobné krádeže. Je odsouzena k trestu smrti, ale král Jiří jí udělí milost a pošle ji na sedm let do na druhý konec světa, do australské trestanecké kolonie Botany Bay. Dívka netuší, co ji čeká. A aby toho nebylo dost, zjistí, že čeká dítě. Po nějakém čase Mary v kolonii zorganizuje útěk malé skupiny trestanců a vydává se na krutou, čtyři tisíce mil dlouhou cestu ke svobodě.(oficiální text distributora)
Popis: Píše se rok 1920 a Irsko prožívá dramatické okamžiky přerodu ostrova na svobodnou a nezávislou zemi. Irové jsou hrdým národem, který si nade vše váží klasických mravních hodnot a víry v Boha. Stejně tak ale dokáží téměř vše obětovat pocitu svobody a národní svrchovanosti. Průsečíkem národního charakteru se stává Michael Collins, jemuž se podařilo sjednotit široké masy v celonárodní spontánní hnutí. Zároveň je však i zakladatelem Irské republikánské armády (IRA), který zároveň stál u zrodu jejích teroristických praktik... Režisér Neil Jordan si pro titulní roli vybral Liama Neesona, který postavě Michaela Collinse dokázal vtisknout rozměr nespoutané touhy po svobodě, jakož i věčné dramatické napětí, oscilující mezi individuálními a celospolečenskými zájmy. Jeho osud je ve svém tragickém vyznění až příliš podobný všem ostatním osobnostem, které i za cenu nejvyšší posouvaly vývoj dějin kupředu.Neil Jordan nenatočil historicky popisný film, ale originální vyprávění o zrodu, dospívání a pádu tvůrce revoluce. V nejlepších tradicích realistického historického filmu nabízí životní příběh mýtizované historické osobnosti. Jordanův mimořádně působivý film se však stal ipředmětem diskusí (především v rodném Irsku): obraz doby, který předkládá, totiž někdy režisér "posunuje" a podřizuje v něm skutečnost uměleckým cílům i emocionalitě současného "světového" filmového diváka (ze stejného "prohřešku" je některými obviňován i Svěrákův Kolja). Vynikající herecká sestava, realizační jemnost, neokázalá monumentalita i vnitřní apel na vzájemné pochopení politických rivalů - to jsou hodnoty, kvůli kterým je toto Jordanovo dílo po zásluze oceňováno.(oficiální text distributora)