Popis: Patrick Bateman je mladý ambiciózní finančník, který je tam, kde chtěl být. Žije na Manhattanu, má snoubenku, pracovní postup. Co ho však vede k tomu, stát se krvavým zabijákem, ví jen on sám.
Dokonale poladěný model. Luxusní vybavení, nablýskaná kapota a pod ní osvědčené součástky, které mu dodávají punc výjimečnosti. Tak nějak by fanoušek rychlých kol popsal čtvrtý díl slavné akční série, jehož název je tentokrát modifikovaný do podoby Rychlí a zběsilí. S předchozí částí, která se odehrávala v Tokiu, v prostředí vyznavačů školy smyku, čtyřku spojuje jenom jméno režiséra Justina Lina a hlavní hvězda Vin Diesel, která si půdu pro návrat v Tokijské jízdě připravila cameo roličkou... Ocitáme se v Dominikánské republice, kde hodlá Torrettova skupina rychle a zběsile ukrást „pár litrů“ benzínu z jedoucího konvoje. Velkolepá akční sekvence jen předjímá tempo, jaké bude Justin Lin po zbytek filmu diktovat. Po ostrém střihu se ocitáme v Los Angeles, kde narazíme na druhého „ztraceného syna“. Brian O´Conner (Paul Walker, který se objevil v prvním a druhém dílu) zůstal věrný policejní placce. Právě se snaží rozkrýt drogový kartel, jehož členové pašují drogy do Spojených států přes mexickou hranici nebezpečnými spanilými jízdami podzemními tunely. Mistr volantu O´Conner získá od nadřízených oficiální posvěcení oprášit své řidičské umění a proniknout do tohoto gangu coby jeden z řidičů. Stejný záměr, nicméně mnohem osobnější cíl, který se nesluší prozrazovat, má i Dominic Toretto. A tak se oba sejdou na startu nelegálního závodu, jehož vítězové získají pochybné právo stát se členy gangu a pracovat pro něj jako námezdní jezdci. Znovu tak budou řvát motory, pneumatiky trhat asfalt a proteče i pár litrů krve. Tahle jízda rozhodně není pro čajíčky.(oficiální text distributora)
Popis: Po nepochopitelném útěku přímo z rukou policie, opouští Kraviec Českou republiku. Začíná nová etapa jeho zločinného života. Káčko už nemá co ztratit. Teprve teď začíná vyplouvat na povrch veškerý odpad, který po něm zbyl. Káčko se usazuje na Seychelských ostrovech, v rukou má směnku na 80 milionů, která z fleku může položit premiéra i vládu. 6 miliard z vytunelovaného podniku ČEPRO se pomalu rozpustilo, je potřeba přijít s novým zdrojem příjmu. I kdyby kvůli tomu měl udělat státní převrat. Česká republika tak exportuje do světa gangstera prvotřídního formátu. Ať už to jsou Seychely nebo Jihoafrická republika, všude kam tento gangster vstoupí, likviduje místní mafii a nastoluje vlastní řád. Na povrch se derou negativní vlastnosti jeho charakteru v závislosti na přemíře užívání drog a alkoholu. Káčko se mění z nadprůměrně inteligentního podvodníka na nejtemnějšího gangstera, vraha a obchodníka s narkotiky. A to je místo v polosvětě, ze kterého není návratu... Závěrečná část temného příběhu Gangster Ka: Afričan režiséra Jana Pachla zdůrazňuje fakt, že spáchané zlo nemůže být jen tak pominuto. Jaké jsou mechanismy organizovaného zločinu? Lze nad nimi zvítězit?(Bioscop)
Dva policisté (Brad Pitt a Morgan Freeman) jsou na stopě geniálního vraha, zodpovědného za sérii děsivých vražd, jejichž oběti spojuje sedm smrtelných hříchů. V jedné z rolí tohoto kvalitního trhilleru, zasazeného do temného města nasáklého bolestí a zkázou, uvidíte také Gwyneth Paltrow. David Fincher (Klub rváčů, Zodiac, Podivuhodný případ Benjamina Buttona) s dokonalou znalostí našich nejhlubších obav pevně svírá otěže akce – fyzické, psychické i spirituální – neodvratně směřující k rozuzlení, které do hloubi otřese i tou nejzatvrzelejší duší.(Magic Box)
Popis: Mladá a krásná Alex je v opuštěném podchodu znásilněna a bezcitně zbita neznámým mužem. Její impulzivní a nezávislý manžel Marcus a jejich společný a zdrženlivý přítel Pierre se pak rozhodnou vzít spravedlnost do svých rukou...
Popis: Christian Bale se pod režijní taktovkou Christophera Nolana vrací v roli Bruce Waynea, který v kostýmu netopýřího muže Batmana pokračuje v boji se zločinem ve městě Gotham. A jeho nejnebezpečnějším protivníkem je král zločinců Joker (Heath Ledger).Akční dobrodružná fantasy v režii Christophera Nolana navazuje na film Batman začíná a Christian Bale si v ní zopakoval roli Batmana/Bruce Waynea v nekončícím boji se zločinem. Wayne v kostýmu netopýřího muže jde spolu s poručíkem Jamesem Gordonem (Gary Oldman) z Gothamské policie po králi zločinců Jokerovi známého podle symbolu - hrací karty s žolíkem - kterou zanechává na místech činu. Vtipálek s prořízlou tváří (Heath Ledger) má tentokrát v plánu Batmanovi dokázat, že slova Gotham a mír nikdy nebudou stát v jedné větě vedle sebe. Na uvolněné místo po bývalém králi místní mafie usedá Sal Maroni (Eric Roberts) a přebírá vládu nad většinou gangů v Gothamu. Na scéně se rovněž objevuje nový státní návladní Harvey Dent (Aaron Eckhart), který by rozdanými kartami (i s žolíkem v balíčku) mohl pořádně zamíchat...
Popis: Korejský autor vytříbených žánrových snímků Kim Ji-woon se opět vrací na Filmasii. Po mandžuském westernu Hodný zlý a divný, existenciální gangsterce A Bittersweet Life a přelomovém hororu A Tale of Two Sisters přináší osobité a kontroverzní uchopení filmů o masových vrazích. Premisu o zastánci práva, který se tváří v tvář brutální vraždě své přítelkyně stává zaslepeným mstitelem, rozvádí do podoby divokého a drsného thrilleru prodchnutého groteskním násilím. Hrdina toužící po zadostiučinění se postupně stává stejnou bestií, jako jeho protivník.
Popis: Je tomu již osm let, co se Batman vytratil do noci, čímž se tak z hrdiny změnil v uprchlíka. Tím, že za něj padla vina za smrt Harveyho Denta, obětoval temný rytíř všechno pro to, co společně s komisařem Gordonem považoval za vyšší dobro. A na čas tato lež skutečně zabírala, když byla kriminální aktivita v Gothamu rozdrcena silou Dentova odkazu. Všechno se ale mění s příchodem prohnané zlodějky a jejích tajemných zájmů. Avšak ještě daleko nebezpečnější je nástup Banea, maskovaného teroristy, jehož nelítostný plán proti Gothamu vyžene Bruce z jeho dobrovolného exilu. Avšak ani pokud si znovu nasadí svou masku a temnou kápi, nemusí jeho síly proti Baneovi stačit.
Popis: Policejní detektiv ve službách FBI pátrá po unesené dcerce čínského velvyslance. Na pomoc mu přichází velvyslancův přítel, který považuje za svoji povinnost pomoci při její záchráně. Rozjíždí se pátrání protkané spoustou neuvěřitelných honiček, akčních scén a prvky asijských bojových umění. Nakonec je dcerka zachráněna a únosci předáni spravedlnosti.
Popis: Harry Hole (Michael Fassbender) je enfant terrible týmu, vyšetřujícího zločiny v norské metropoli. Na jedné straně je to výjimečně dobrý detektiv, jehož netradiční metody skoro vždy vedou k úspěchu, na straně druhé se však jedná o nezodpovědného alkoholika s tolika prohřešky, že je už dál nechtějí přehlížet nejen jeho nadřízení, ale ani jeho přítelkyně Rachel (Charlotte Gainsbourg), s níž se právě rozešel. Jediné, co stojí mezi ním a pitím, je případ, který by ho přivedl na jiné myšlenky. Ke smůle jedné ženy, která zmizela uprostřed noci ze svého domu a o pár dní později byla nalezena brutálně zavražděná, se Harry právě dočkal. Postavený sněhulák, který na místě činu zůstal jako jediné vodítko, naznačuje, že tenhle pachatel si chce hrát a že si dost možná už párkrát takhle hrál i v minulosti. A že ho to baví čím dál víc a nehodlá s tím přestat. Přestože Harrymu v pátrání pomáhá brilantní mladá vyšetřovatelka Katherine Bratt (Rebecca Ferguson), nepřestávají policisté tahat za kratší konec. Záplava domnělých i pravých stop a hned několik podezřelých vytvářejí pachateli dokonalou clonu, za níž může nerušeně stavět sněhuláky, vraždit a dělat si legraci z Harryho Holea. Jenže skvělému poldovi stačí i vrahova nepatrná chyba k tomu, aby se chytil stopy a už ji nepustil.(CinemArt)
Popis: V roce 2006 měly premiéru dva snímky mapující pohnuté události 11. září 2001 v diametrálně odlišných uměleckých přístupech. Zatímco (kdysi neúprosný kritik a interpret dějin USA 20. století) Oliver Stone vsadil ve svém World Trade Center (2006) na cukrkandlový obraz hrdinství několika vybraných Američanů, reprezentujících v hollywoodském pars pro toto celý národ, původem Brit Paul Greengrass natočil mrazivou real-time rekonstrukci daných událostí.Let číslo 93 je esencí Greengrassova filmového stylu formálně ukotveného v „dokumentární" ruční kameře, která permanentně narušuje osobní prostor hrdinů dramatu a svou neustálou blízkostí konfrontuje chaos okamžiku s pozdějším titánským vnímáním celé události. Druhým prvkem, jenž Greengrassův film přibližuje klasickému dokumentu, je selektivní střih, jenž z několika paralelních dějových pásem (události na palubě letu číslo 93, řídící střediska, armádní velitelství) extrahuje klíčové okamžiky a funguje tak na podobné bázi jako televizní zpravodajství mapující „živě" komplexní událost s několika paralelními ději a desítkami protagonistů. Oproti normativním reportážním záběrům zachycujícím ve valné většině cíle Al-Kajdy (Světové obchodní centrum, Pentagon) se Greengrass zaměřuje především na události na palubě letadla United Airlines letícího z Newarku do San Francisca a na boj 33 pasažérů a sedmi členů posádky se čtyřmi únosci vedenými Libanoncem Ziadem Jarrahem. Hraná rekonstrukce událostí je postavena na dostupných záznamech z mobilních telefonů a tísňových volání, které měli tvůrci filmu k dispozici a které byly postupně volně zpřístupněny v médiích (mp3 přepis posledního hovoru CeeCee Lylesové je například volně k přehrání na Wikipedii). Greengrass ve svém filmu záměrně vytváří kontrast mezi reportážní první polovinou, postavenou na repetitivních analýzách řídících středisek reprezentujících snahu o správný běh „velkých" dějin, a druhou polovinou filmu, dodržující důsledně aristotelskou jednotu místa, času a prostoru, v níž několik hrdinů zoufale bojuje o své životy tvořící „malé dějiny". V závěru se pak za modliteb ke Kristu i Mohammedovi oba typy dějin propojují v mrazivém danse macabre. - Jan Jílek