Popis: Společnost mu dala to nejnutnější: jídlo, postel, střechu nad hlavou a základní hygienické návyky. Marian však potřebuje lásku, cit a porozumění. Klopýtá cestou svého života, uprostřed nepřátelského a lhostejného světa. Zoufale se brání, hledá a padá stále níž a níž, kdy už pak samotný život neznamená všechno...Příběh vypráví o mladém romském chlapci, který zoufale hledá svou cestu životem ve většinou nepřístupném, nepřátelském a lhostejném světě.Chlapec z dětského domova má sice kde spát, má co jíst a je vyučen základním hygienickým návykům. Jediné, co mu však chybí, je láska, cit, porozumění, něha. Když se tyto potřebné věci vydá hledat, je vlečen sám sebou i okolním světem stále níž a hlouběji. Propadá se až na dno, tam, kde ani slovo život už nic neznamená. V současné době, kdy začínají i v naší republice vzrůstat rasové nepokoje a pogromy na Romy, se téma rasové diskriminace objevuje v podobné formě vlastně poprvé.Díky spolupráci s matkou, Ljubou Václavovou, se mohl režisér seznámit blíže s osudy odložených, opuštěných či odejmutých dětí. Výše uvedený příběh není jen jednotlivým osudem, ale v podobné situaci se každou chvíli ocitá několik desítek dětí. Snad konečně rozvíří nejen diskusi, ale i potřebnou a nutnou pomoc ze strany nás všech.(oficiální text distributora)
Popis: Hlavním hrdinou je třicetiletý Petr (Matěj Hádek) zanícený cyklista, někdejší reprezentant nyní pracující jako poslíček. Svůj život podobně jako povolání messengera vnímá jako přestupní stanici. Přemýšlí, co s životem dál. Je jedním z mladých mužů na barevných moderních kolech, kteří dotvářejí kolorit současných měst. Zpočátku se jeví jako svobodný kluk, nekonformní člověk pohrdající pokřivenou morálkou konzumní společností až do okamžiku tragické nehody, kdy vyjde najevo i jeho temná stránka duše. V tento moment za pomoci přátel se rozhodne svůj neuspořádaný život dát do pořádku. Ale osudu jde těžko uniknout...
Popis: Poklidný předměstský život rodiny Barretových se začne pořádně otřásat v základech. V jejich domě se stane série nevysvětlitelných událostí a oni brzy zjišťují, že je pronásleduje smrtící a děsivá síla…
Popis: Všechno je z dálky sledováno někým neviditelným a neznámým: do malé obce zavítá kočovná společnost předvádějící pašijové výjevy. Není však doba na divadelní představení. Zdánlivě se nic neděje, ale všichni podléhají panice a obavám z neznámého násilí. Podobenství, které scela otevřeně reagovalo na živé zážitky srpna 1968, bylo okamžitě po skončení pečlivě uzavřeno do pověstného trezoru. Premiéra se konala až po 20. Letech, Evald Schorm už svůj film nikdy neviděl. Nadčasová studie o povaze malých českých lidi je tragickou fraškou, nabitou symboly, opírající se o biblické podobenství, absurdní drama a kafkovské vidění světa. Filmová metafora o tom, co dokáže panika strachu a úzkosti, jak se zmocní lidí ve vesnici, kde se všichni znají... Příběh se odehrává v průběhu 24 hodin. Pod vlivem nevyjasněných příznaků nebezpečí a ohrožení reagují obyvatelé na události nepřiměřeně, projevuje se malověrnost, egoismus a pud stádnosti. V pestré mozaice epizod, směřujících čím dál tím více a krutěji od komičnosti k tragédii, se představuje množství postav, zastupujících různorodé spektrum národa. Tvůrci nikoho nešetří, obnažují malost a krutost až na dřeň. Právě to, spolu s jasnými náznaky souvislostí se sovětskou okupací v roce 1968, oddálilo o 21 let premiéru filmu, který je de facto završením Schormovy poetiky.Ústřední půjčovna filmů převzala film 19. prosince 1969, nebyl však uveden do distribuce, premiéra se uskutečnila až v roce 1990. Režie pašijových her: Jan Kačer.(oficiální text distributora)
Popis: Viktor Tauš se rozhodl vyrovnat se svou dvouletou narkomanii tím, že natočí film o své cestě tam a zpátky. Kanárek je o různých podobách drog - americkém filmu, rockové muzice a heroinu. Společně s hrdinou prožíváme bohémský život mladých filmařů, šokující erotické zkušenosti a první drastické pokusy s drogou. Od původního frajerského experimentu s ním pak procházíme peklem a očistcem. K návratu zpátky může pomoci dobrý kamarád, ale také vůle začít znovu od začátku, odpustit těm, kteří se (snad) na něm provinili, uvědomit si, že hlavní vinu na všem nesu já...(oficiální text distributora)
Roman (Jiří Konvalinka) je vrcholový cyklista, který se zotavuje ze zranění pomocí náročného cvičení a přísné životosprávy. Aby zlepšil svůj výkon, spí dokonce v kyslíkovém stanu, který si nechal postavit v ložnici. To ale těžce nese jeho žena Šarlota (Tereza Hofová), která už dlouho touží po dítěti. S každou další nocí v kyslíkovém stanu se jejich vztah proměňuje. Podaří se jim v tomto klaustrofobním prostředí ještě znovu nadechnout? Minimalistická studie rozpadu těla a vztahu v debutu Adama Sedláka, který byl v roce 2015 oceněn Filmovou nadací prvním místem za nejlepší nerealizovaný scénář.(CinemArt)
Popis: Nový televizní film z cyklu, ve kterém vždy půjde o složitý osud výrazné ženské osobnosti. Pod názvem Holky šikovný vzniknou příběhy, na nichž se budou významně podílet ženy – scenáristky, dramaturgyně, režisérky, herečky. Zuzana Stivínová v hlavní roli tohoto televizního filmu bojuje s nebezpečnou nemocí. S celou rodinou odejde na venkov pěstovat kozy a změnit životosprávu. Velkým vzorem je pro ni stará paní, výrazná venkovská autorita, která ji přesvědčí, že právě kozí mléko jí nejvíc pomůže. V hlavních rolích vedle Zuzany Stivínové uvidíme Igora Chmelu, Johannu Tesařovou, Kašpara Juráčka a Vendy Hájkovou. Film o silné ženské hrdince v mezní životní situaci, k němuž scénář napsala Markéta Bidlasová, vznikl v Tvůrčí producentské skupině Kateřiny Ondřejkové. Natočila jej režisérka Lenka Wimmerová. Kozy léčí nabídly v hlavních rolích Jany a Mirka dobrou příležitost Zuzaně Stivínové a Igoru Chmelovi. Oba představují manželskou dvojici ve středním věku, která se rozhodne žít na venkově. Změna životního stylu má především pomoci Janě v jejím zápasu s nemocí. Společně procházejí obdobím, které před ně klade několik komplikovaných okamžiků spojených se vztahovými, existenčními a dalšími problémy. Do rodiny patří i dvě děti - šestnáctiletá Johana (Vendy Hájková), která rozhodnutí rodičů přemístit se na venkov zrovna nevítá, to všem dokola dává řádně pocítit. Osmiletý Marek v podání Kašpara Juráčka se naopak v novém prostředí zabydlí docela rychle. Ve vztazích mezi rodiči a dětmi se pochopitelně odráží i matčina nemoc, nebo spíš to, že se o ní děti dovídají až mnohem později, než všichni ostatní. Tím, kdo podstatně ovlivní změnu v životě této čtveřice, je babi Čiháková. Hraje ji Johanna Tesařová. Tato svérázná žena je respektovaná v širokém okolí. Její schopnost odhadnout zdravotní problémy svých bližních i to, jak by si sami mohli pomoci, funguje také v případě Jany a Mirka jako silná inspirace pro další běh věcí.(Česká televize)
Popis: Arogantní mediální manažer Stuart Shepard volá své přítelkyni pravidelně z telefonní budky, protože jeho manželka kontroluje výpisy volání z jeho mobilu. Jednou však v budce zazvoní telefon, Stuart ho zvedne a začíná skutečné drama ... hlas ve sluchátku mu sdělí, že pokud zavěsí anebo odejde, bude zastřelen. A jako důkaz se na Stuartově čele objeví červené světýlko - jasný signál, že ho má nebezpečný psychopat na mušce. V západním Manhattanu na 53. ulici stojí snad poslední uzavřená telefonní budka v New Yorku. Právě z ní den co den ve stejnou dobu telefonuje arogantní mediální manažer Stuart Shepard začínající herečce Pam. Poslední den před tím, než mají budku zbourat, se však stanou dvě zdánlivě nevinné věci, které samolibému muži převrátí život vzhůru nohama. Nejprve na dvířka telefonní budky zaklepe doručovatel s pizzou, kterou si Stu neobjednal, a vzápětí zazvoní telefon. Shephard udělá tu chybu, že automaticky zvedne sluchátko a tím zpečetí svůj osud. Kdosi neznámý, který však o něm ví překvapivě mnoho, mu začne vyhrožovat. Přesvědčí Sheparda, že pokud nebude poslouchat jeho příkazy, odstřelí ho snajpr, jenž ho má na mušce a hraje si s ním jako kočka s myší. Komorní thriller režíroval Joel Schumacher, v hlavní roli exceluje Colin Farrell. [Zdroj: HBO]
Popis: Temný kriminální thriller je zasazen do prostředí belgické „hormonální mafie“, skupiny lidí obchodující s hormonálními injekcemi určenými na podporu růstu skotu. Namakaný třicátník Jacky, pomáhající svému strýci na dobytčí farmě, dostává lákavou nabídku podílet se na tomto výnosném nelegálním obchodu. Jeho partnerem se má stát nedůvěryhodný vlámský obchodník se skotem, který stojí za právě spáchanou vraždou federálního policisty. Ambiciózní debut scenáristy a režiséra Michaëla R. Roskama začíná jako mafiánské drama, které se postupně proměňuje v silné drama individuální. Příběh odhaluje Jackyho tragickou minulost i boj, který musí svádět sám se sebou a svým vlastním tělem. Vedle podmanivé kamery je síla ponurého snímku založena na výjimečném „fyzickém“ herectví Matthiase Schoenaertse.
Vysoko v kopcích, mezi posledními pozůstatky zlaté éry Hollywoodu, vedou čtyřiadvacetiletý Tod a jeho dvaadvacetiletá sestra Lani šťastný a okouzlující život v rozsáhlém sídle jejich babičky Judy, bývalé filmové hvězdy, nyní odkázané do role moderátorky skomírajícího teleshoppingového pořadu. Todova bezstarostná a samolibá existence však nabere ponurý spád poté, co (patrně) nešťastnou náhodou Judy postřelí a ta na místě zemře. Tod se v zoufalé snaze nepřijít o svůj dekadentní styl života uchýlí k ďábelskému plánu ututlat babiččinu smrt, pokračovat v její show a zachovat si tak přísun peněz.(Cinemax)