Popis: Šlechtična Hideko žije v ústraní na venkovském panství se svým strýcem a poručníkem. Chlípný strýc vychovává Hideko přísnou rukou a čeká, až dospěje, aby si ji mohl vzít a zmocnit se jejího bohatství. V domě se však objevuje podvodník, který zosnuje příchod mladé komorné Sukhui ve skutečnosti chudé kapsářky, která mu má pomoci nebohou Hideko svést. Dobře promyšlený plán ale začíná hatit vášeň, která mezi dvěma dívkami zahoří. Brzy navíc přestává být jasné, kdo koho ve skutečnosti podvádí. Příběh bestselleru Zlodějka spisovatelky Sarah Waters do japonsko-korejských reálií 30. let 20. století převedl jeden z nejvýraznějších jihokorejských režisérů současnosti Park Chan-wook a vytvořil dynamický thriller plný zvratů prodchnutý podmanivou erotickou atmosférou.(Aerofilms)
Popis: Jeden z nejznámějších filmů Otakara Vávry vznikl podle stejnojmenného románu Václava Kaplického a podle dochovaných soudních zápisů z čarodějnických procesů z let 1678-1695. Inkvizitor Boblig, povolaný do města Šumperka, aby vyšetřil přestupek jedné žebračky, zkonstruuje proces, jehož metody zaručují doznání všech obžalovaných. Proti spořádaným a ušlechtilým občanům se náhle vynoří moc, která pod rouškou očišťování kraje od čarodějnic sleduje pouze vlastní obohacení a která neváhá pro tento cíl ničit všechny odpůrce a obětovat životy desítek nevinných lidí... Na scénáři s Vávrou spolupracovala i výrazná osobnost českého filmu Ester Krumbachová. Oba obohatili scénář neskrývanou analogií s politickými procesy 50. let, jejichž hrůza začala vycházet v 60. letech najevo. Film se tak v obecné podobě stal působivou výstrahou před zneužíváním neomezené moci nad životy lidí.(oficiální text distributora)
Popis: Režisér Jaroslav Soukup - ještě dříve, než začal natáčet nablýskané hity pochybný kvalit - se ve svých počátcích věnoval ambiciózním projektům, a to jak námětově, tak i vypravěčsky. Záchvěv strachu se odehrává v temném období po potlačení revolučního vzedmutí v roce 1848. Vypráví o jednom z čerstvě propuštěných vůdců někdejšího povstání, od něhož se bývalí přátelé distancují, a on sám se ocitá v centru pozornosti tajné policie. Jeho jméno má být totiž zdiskreditováno zfalšovanými důkazy o údajném udavačství. Pozoruhodné je vizuální zpodobnění Prahy na začátku druhé půle 19. století, vlhkých dlažeb a zatuchlých špeluněk. Soukup zdařile vylíčil bezmoc člověka, jenž se ocitnul v situaci vyobcovaného nešťastníka, sugestivně postihl dobu, po jejíž nehybné hladině se nanejvýš mohl zvířit záchvěv strachu.(oficiální text distributora)
Popis: Královská aféra je příběhem vášnivé a zakázané lásky, která změnila celý národ. Lásky, která propukla na začátku 70. let 18. století mezi Johanem Struenseem, německým lékařem pološíleného dánského krále Kristiána VII., a jeho manželkou, mladičkou královnou Karolinou Matyldou Hannoverskou. Tuto historickou zápletku chtělo zfilmovat už několik tvůrců, až teď se to však podařilo Nikolaji Arcelovi, který do hlavních rolí fascinujícího dramatu obsadil Madse Mikkelsena a Alicii Vikander.
Popis: Historii australsko-novozélendského armádního sboru (ANZAC), zdecimovaného v roce 1915 na poloostrově Gallipoli, chtěl režisér Weir natočit už dříve, ale kvůli značným finančním nákladům byla realizace filmu neustále odkládána. Dlouhá příprava a ražisérova neústupnost se vyplatily, neboť GALLIPOLI patří k nejpůsobivějším protiválečným snímkům, vůbec. Příběh australských mladíků, jejichž naivní představy o válčení jsou krutým způsobem uvedeny na pravou míru, je přes svůj historický rámec právě dnes velmi aktuální. Velkoryse pojatý film vyniká kupodivu především drobnokresbou jednotlivých postav. Kvality scénáře, důsledně vycházejícího z historické skutečnosti, umocnila suverenní a přitom nápadná režie. Emotivní účinek díla znásobují citlivě použité hudební motivy různých žánrů. Film GALLIPOLI získal celkem 9 australských filmových cen (nejlepší režie, mužský herecký výkon - Mel Gibson, mužský herecký výkon ve vedlejší roli - Bill Hunter, kamera, scénář, zvuk, střih a výprava).(oficiální text distributora)
Popis: Dva roky po tom, ako vojvoda z Wellingtonu uštedrí Napoleonovi zdrvujúcu porážku vo Waterloo, má Británia ďalší problém. Maharadža Khande Rao v Indii ohrozuje britské záujmy. Vojvoda z Wellingtonu vysiela na misiu Richarda Sharpeho a ako sa zdá, Sharpe bude čeliť svojej najväčšej životnej výzve. Sharpeho sonda do miestnych reálií nezačína práve najlepšie. Nepriateľ uniesol krásnu generálovu dcéru a Sharpe nemá inú možnosť, ako nepriateľa prenasledovať kamkoľvek, kde sa len pohne. Hlboko v území nepriateľa život generálovej dcéry a osud celého britského impéria zostáva v rukách jediného muža...(oficiální text distributora)
Popis: Na pozadí druhé světové války (resp. německé okupace Francie) zkoumá režisér Alexandr Sokurov vztah mezi uměním a mocí a ptá se, co nám kultura říká o nás samých. Jeho historický filmový esej je nekonvenční procházkou pařížským muzeem Louvre, kterým diváka provádí Napoleon a Marianne coby alegorický symbol Francouzské republiky. Louvre tu vedle ředitele M. Jacquese Jaujarda a kunsthistorika Metternicha funguje jako třetí hlavní postava – jako úchvatná kulisa i nejvýznamnější úložiště světové kultury.(Film Europe)
Popis: Televízna inscenácia hry anglického dramatika J. Webstera. Námetom je údajne skutočná udalosť. Giovanna, vnučka neapolského kráľa Ferdinanda I. Aragónskeho a vdova po Alfonsovi Piccolominim, vojvodovi z Amalfi, ušla r. 1510 do Ancony so svojím majordómom Antoniom Bolognom. Vojvoda Ferdinand a kardinál zabraňujú svojej sestre vojvodkyni z Amalfi druhý sobáš v záujme zachovania čistoty rodu a udržania rodového majetku. Napriek tomu vojvodkyňa uzavrie tajné manželstvo so svojím správcom majetku, ktorý je rodom nižšie postavený. Tento skutok má za následok rodinné nepriateľstvo, vrcholiace celou sériou vrážd.(oficiální text distributora)
Popis: Mimořádná osobnost Alžběty Báthoryové zaměstnává historiky už po staletí. Ještě dnes, bezmála čtyři sta let po její smrti se pohledy na její život a vinu rozcházejí. V Guinessově knize rekordů je uváděna jako největší vražedkyně v dějinách lidstva. Po přečtení publikovaných děl a prostudování historických materiálů jsem dospěl k odlišnému závěru. Podle mne byla tato renesanční, inteligentní a vzdělaná žena obětí těch, kteří prahli po jejím majetku.Film je příběhem o Alžbětě a její nenaplněné lásce k slavnému italskému malíři Caravaggiovi, o manželském poutu nejmocnějších uherských rodů Báthory a Nádašdy a o intrikách palatína Juraje Thurza.Věrně se držím všech historických údajů a známých faktů, ovšem do zaplňování bílých míst historie jsem zapojil svoji fantazii. (Juraj Jakubisko)