Popis: Danny a Rafe jsou od dětských let přáteli a oba si zamilovali letadla a létání. Nerozešli se ani v dospělosti, kdy se oba stali piloty americké armády. V Evropě již zuří válka, ale američtí vojáci zatím tráví mírové dny na svých základnách. Přesto se Rafe, který je starší, přihlásí jako dobrovolník do britských RAF a odchází bojovat do Evropy. Krátce před odchodem se seznámí se zdravotní sestrou Evelyn. Evelyn a její kamarádky se přicházejí pobavit s vojáky z Rafeovy jednotky. Rafe a Evelyn spolu stráví poslední romantický večer. V závěru Rafe přizná Evelyn, že odchází do války. Danny s jednotkou a skupina zdravotních sester jsou převeleni na havajskou základnu Pearl Harbor, kde Evelyn oddaně čeká na každý Rafeův dopis. Jednoho dne je to právě jeho nejlepší přítel Danny, který přináší Evely smutnou zprávu. Rafe byl sestřelen nad mořem a zahynul. Ačkoliv se tomu brání, mezi oběma lidmi, které bolí ztráta přítele, začne vznikat milostné pouto. Zanedlouho spolu Danny a Evelyn stráví noc. Jednoho dne se však před dveřmi Evelyniny ošetřovny objeví Rafe, živý a zdravý. Zraněného pilota totiž vylovili z moře a zachránili francouzští rybáři. Rafe okamžitě pozná, že mezi Dannym a Evelyn vznikl cit. Jeho reakce je tvrdá a odmítavá, večírek na uvítanou skončí rvačkou. Do milostného trojúhelníku však nečekaně vstoupí historické události. 7. prosince 1941 napadlo Japonsko nečekaně základnu Pearl Harbor.
Popis: 17. července roku 1942 začala jedna z největších bitev II. světové války. Bojovalo se o průmyslové město na Volze, tehdejší Stalingrad a velení obou armád - sovětské i německé - si byla vědoma, že právě zde se rozhodne o konečném vítězství. Příběh, inspirovaný stejnojmennou knihou amerického historika Williama Craiga, líčí - v dramatickém rámci krvavého válečného střetu - souboj ruského ostřelovače Vasilije Zajceva s německým rozvědčíkem majorem Konigem. Ten dostal za úkol zlikvidovat vojáka z Uralu, který má pro sovětskou válečnou propagandu nesmírnou cenu. Jeho nadřízený Danilov z něj doslova "stvořil" zářivý prototyp skromného, prostého a přitom neohroženého hrdiny, schopného bez zaváhání položit život za vlast. Netuší, že si tím také postavil do cesty soka v lásce. Německá strana věří a doufá, že smrt Vasilije by alespoň na čas ochromila bojeschopnost rudoarmějců u Stalingradu.
Popis: Píše se rok 1942 a Max Vatan (Brad Pitt) seskakuje padákem do dun marocké pouště s cílem zabít v Casablance německého velvyslance. V městě se setkává s Francouzkou Marianne (Marion Cotillard), která má hrát roli jeho manželky a pomoci mu se splněním jeho mise. Předstírání manželské intimity a zamilovanosti postupně přeroste v opravdovou vášeň, a proto po ukončení operace společně odjedou do Londýna, kde se vezmou, válce navzdory. Jejich rodinné štěstí trvá jen do chvíle, kdy se Max dozví, že i tohle může být jen důmyslná hra, která by ve finále mohla výrazně ovlivnit výsledek Druhé světové války. V tu chvíli začíná jeho zoufalý hon za pravdou a za nadějí, že to, co o jeho ženě tvrdí jeho nadřízení, není pravda.(CinemArt CZ)
Popis: Ve válce Spojených států proti Mexiku bojovali i irští přistěhovalci. Hrdinství jejich Praporu svatého Patrika se stalo legendou. Ve 40. letech 19. století se schylovalo k válce Mexika, rozvráceného vnitřními sváry, se Spojenými státy. Po krutém hladomoru emigrovalo tehdy do Států mnoho Irů, kteří za příslib občanství vstupovali hojně do armády. Jedním z nich byl i seržant John Railey (TOM BERENGER). Když byli jeho podřízení bičováni, zastal se jich a pak se mu podařilo společně s nimi dezertovat k Mexičanům. Jejich Prapor sv. Patrika podstoupil nespočet bitev, ve kterých střídaly hrdinská vítězství osudové ztráty.(oficiální text distributora)
Od počátku agresivní delikvent, mladý muž s přezdívkou "Nosoroh" se na Ukrajině v 90. letech rychle propracovává nahoru ve zločinecké hierarchii.
Popis: Přehoupl se 1968 rok a svět se - alespoň pro nás - začal nesmírně měnit. Málokdo asi čekal, že ta změna bude tak velká a tak zlá. Černá tušení se naplňují pomalu a každý si to své musí odžít. I Lukáš Knapp, dvacetiletý zpěvák a vůdčí duch bigbítové kapely Klub osamělých srdcí. Mladý muž na vrcholu svého mladistvého sebevědomí, které nepochybuje o správnosti toho, jak myslí a cítí, které necítí potřebu kompromisu s dobou, který chce žít v pravdě a pohrdá lží, začíná klouzat po spirálě, která se nevyhýbá nikomu a ničemu. Dokonce ani hudbě, kterou hraje a kterou vzývá. Skutečně je to příběh z doby, která za moc nestála, a která naopak mnohé z tehdy mladých stála všechno. Byla to doba, která i buřiče a svobodné duchy, jakým je nepochybně bigbítový hudebník, dovedla až na hranu jejich skutečné vnitřní odvahy, ale i lidskosti. Příběh spisovatele a scenáristy Martina Bezoušky z ranných sedmdesátých let, kdy se čeští a slovenští lidé teprve učili, co to znamená normalizace, natočil v převážně mlhami pokrytých severních Čechách režišér Petr Nikolaev s herci, jako je Václav Postránecký, Simona Stašová, Oldřich Vlach, Roman Říčař a mnozí další.(oficiální text distributora)
Popis: Kde se rodí nenávist a v?le k radikálnímu násilí? První ?ást n?mecké dramatické trilogie podle reálných událostí ukazuje ko?eny nacionalistického extremismu.Unikátní televizní projekt vychází z reálných událostí vážících se k pravicov? teroristickému uskupení Nationalsozialistischer Untergrund (NSU; Nacionáln?-socialistické podzemí), které se klenou p?es celou moderní historii N?mecka od konce rozd?lení zem? na východ a západ, p?i?emž dodnes nejsou jednozna?n? objasn?ny. NSU svou existenci vyjevilo v roce 2011. Po neúsp?šném út?ku z bankovní loupeže dva z jeho domn?lých t?í ?len?, Uwe Mundlos a Uwe Böhnhardt, obrátili zbran? proti sob? a následn? po zni?ení ?ady materiál? se na policii sama p?ihlásila Beate Zschäpeová. Tou dobou již ?ada organizací obdržela prohlášení, kde se NSU hlásí k sérii rasov? motivovaných vražd spáchaných v p?echozích jedenácti letech. Ješt? nyní, v roce 2017, probíhá soudní p?elí?ení s Zschäpeovou, p?i?emž pr?b?žn? v d?sledku vyšet?ování, ale i náhodných výpov?dí se na sv?tlo dostávají nové skute?nosti, které podzemní ?innost NSU rozši?ují na bombové útoky, žhá?ství, vraždu policistky a loupežná p?epadení. Zschäpeová nicmén? odmítá svou spoluú?ast na t?chto aktivitách... P?ípad NSU je pozoruhodný a mrazivý mimo jiné tím, že trojice odešla do podzemí na sklonku devadesátých let a po t?ináct let nejen, že unikala spravedlnost, ale navíc bezpe?nostní složky fatáln? tápaly a dopustily se ?ady blamujících p?ehmat? b?hem vyšet?ování vražd spáchaných NSU. N?kte?í komentáto?i a zainteresované osoby se dokonce uchylují ke spekulacím o konspiraci a ma?ení vyšet?ování ze strany vyšších ú?ad?. Nemluv? o tom, že z?stává nevyjasn?né, jak moc byla trojice podez?elých osamocenou skupinou ?i naopak jaké udržovala kontakty k pravicov? radikální scén?, a jak tedy široký byl okruh jejích napomaha?? ?i spolupracovník?.T?ídílná televizní dramatizace z produkce Gabriely Sperlové již ve svém základním konceptu reflektuje fakt, že celý p?ípad a všechny okolnosti kolem n?j nejsou dodnes objasn?né. Každý díl pojímá téma z jiného pohledu a pokrývá jiné období minulosti. První ?ást se v?nuje p?ímo triu Mundlos, Böhnhardt a Zschäpeová, p?i?emž je sleduje v pr?b?hu devadesátých let, než se uchýlili do podzemí. Sou?asn? také pojednává o nacistické scén? bývalého východního N?mecka a poukazuje na provázanost radikalizování spole?nosti s dobovým sociálním a ekonomickým klimatem. Druhá ?ást skrze úd?l poz?stalých první ob?ti NSU vykresluje jedenáct let falešných na??ení ze strany policie, nejistoty, bezmoci a osobních tragédií. Sou?asn? již sem z ?ásti proniká linie vyšet?ování, které je v?nován t?etí díl. Jeho vypráv?ní jednak ukazuje po?átky systematické práce kriminalist? po smrti Mundlose a Böhnhardta a v retrospektivách také p?ipomíná n?které p?ehmaty, byrokratické p?ekážky i rasisticky motivované chybné p?edpoklady, které bránily šanci odhalit NSU již d?íve. Každý díl vznikal samostatn? s jiným štábem v?etn? režisér? a scenárist?, díky ?emuž také všechny mají vedle vlastního úhlu pohledu také osobitý styl. Trilogie si neklade za cíl být vy?erpávajícím pojednáním o NSU, naopak p?iznává faktické mezery vypráv?ní. Klí?ové pro tv?rce byly obecn?jší motivy, a tak televizní projekt v reakci na novou vlnu extremistických nálad ve spole?nosti p?ináší provokativní portrét hn?vu, frustrace, bezmoci, bezpráví a p?edevším xenofobie i rasismu z úhlu agresor?, ob?tí i „oby?ejných" lidí.(?eská televize)
Film zaznamenává průkopnický objev jeskynních maleb z doby kamenné v jeskyni Altamira v Kantábrii, ve Španělsku a následné kontroverze vedoucích náboženských a vědeckých osobností té doby. Amatérský archeolog Marcelino Sanz de Sautuola y de la Pedrueca v roce 1868 náhodně objevil paleolitické malby v jeskyních Altamira, které se nachází v Kantábrii, severně od Španělska. Sautuola se snažil představit svůj objev akademickému světu, ale narazil na skepticismus a diskreditaci vlastní osoby. Odborníci tvrdili, že jeskyně jsou falešné a obrazy byly vytvořené pro samotného Sautuolu, aby tak získal jmění. Sautuola po zbytek života bojoval, aby dokázal pravdu, že tyto obrazy jsou skutečné. Snažil se prokázat, že obvinění z falšování, která byla proti němu vznesena, jsou lživé... Španělský životopisný film s Antoniem Banderasem v hlavní roli a režírovaný Hughem Hudsonem. Je to Hudsonův první hraný film od snímku Snila jsem o Africe z roku 2000.(TV JOJ)
Popis: Film se odehrává za II. světové války v kárném zařízení pro anglické vojáky v libyjské poušti. Podmínky v táboře jsou nelidské samy o sobě a jsou ještě zhoršovány sadistickým velitelem, seržantem Williamsem. Pod heslem „přišli jako lidé, odejdou jako zvířata“ je den co den nutí stavět na žhavém slunci uprostřed tábora vysokou horu z písku. Vězni postupně ztrácejí nejen fyzickou, ale hlavně psychickou sílu a vůli. A zřejmě o to Williamsovi i jeho nadřízeným jde. Zlomit je a zpracovat v poslušné a tvárné roboty, kteří budou v budoucnu bezpodmínečně plnit jakékoli příkazy.Většině strážných se tato nesmyslná práce nelíbí, ale jen málokterý má odvahu Williamsovi oponovat. Pokud ano, je nucen nést následky. Vězni tak jen pasivně snášejí režim zrůdné mašinerie, protože každý sebemenší prohřešek je tvrdě trestán. Objeví se však jeden, který je pevně rozhodnut nenechat se zlomit ani zastrašit. A ostatním se začnou otevírat oči.(oficiální text distributora)
Třicátník Basile se po propuštění z nemocnice nastěhuje ke své mladší sestře a důvěrnici Sarah. Basil trpí psychickou poruchou a ze všech sil se snaží dosáhnout stability v osobním i profesním životě.