Popis: Neporazitelný soukromý detektiv Nick Carter přijíždí do Prahy řešit případ, s nímž si zdejší policie neví rady. Je vyzbrojen geniálním mozkem a nejnovějšími převratnými vynálezy, cestou z New Yorku hravě zvádl češtinu. Na místě, zejména v malebných hospůdkách nad orosenou sklenicí, ovšem zjišťuje, že v Čechách všechno chodí trochu jinak než v Americe. Podaří se mu překazit ďábelské plány zločinného hraběte von Kratzmar a zachránit květ nevinnosti líbezné Květušky?Parodii na laciné sešitové detektivky natočil v roce 1977 Oldřich Lipský podle námětu a scénáře Jiřího Brdečky (v té době spolu měli na kontě už několik filmů, zejména nedostižného Limonádového Joea). Při realizaci snímku se sešla celá řada význačných osobností. I do malých rolí obsadil režisér slavné herce, působivé kostýmy navrhl Theodor Pištěk, výtvarnou spoluprací a animací přispěl Jan Švankmajer, hudbu složil Luboš Fišer. Výsledkem je nestárnoucí komedie, kterou je možno vidět opakovaně, neboť se při ní vždy znovu spolehlivě pobavíte.
Popis: Po sedmi letech reprízování úspěšného divadelního představení se stejnojmenným názvem režisér Václav Marhoul převádí do filmové podoby vlastní scénář inspirovaný povídkami amerického spisovatele Raymonda Chandlera. Tomáš Hanák v něm představuje soukromého detektiva Phila Marlowa, tedy klasického hrdinu, romantického kovboje, který bere zákon do svých rukou v drsné prérii velkoměst. Je to poctivý a skeptický dříč, který se plahočí za svými případy, které řeší po mnoha omylech, často ztýraný, zmlácený zločinci, nezřídka i policií. V tomto světě násilí, nedůvěry a korupce je všechno prodejné. Všechno kromě jeho samého. Příběh je zasazen do prostředí města Los Angeles v roce 1937. Základní dějovou osou, tohoto jinak pro diváky vděčného komediálního a parodického žánru, je zprvu banální a chandlerovsky typické vyhledání pohřešované osoby. Celý případ je však samozřejmě daleko složitější a Marlowe postupně rozplétá celé zamotané klubko vztahů a motivů a to až ke zdárnému konci.
Popis: Hranař je člověk pohybující se na hraně zákona. Hranař může být osoba kladná i záporná. Hranař může být přemožen pouze jiným Hranařem... Thriller HRANAŘI se odehrává v české současnosti, kterou pokrývá dokonalá pavučina vzájemně propojených kšeftů a kšeftíků. Mnohem jemnější a nenápadnější, než byla ta v éře Mrázků a Krejčířů. Samozřejmý systém vratek, resp. skrytých provizi, automaticky funguje na všech úrovních. Kdo v něm nejede, je mimo hru. Čím větší hra, tím ostřejší jízda. Je to balanc na hraně útesu. Dá se na ní udržet? Jak dlouho ještě? A kdo to všechno vlastně řídí? Filmové drama se rozehraje kolem jedné velké stavební zakázky, z níž měly podle zaběhnutých pravidel putovat vratky na zaběhnutá vyšší místa. Jeden z hráčů se ovšem rozhodne pro sólový postup, načež se prudce roztočí kolotoč sledovaček, kompromitujících materiálů, tajných nahrávek, mediálních intrik, výhrůžek, vydírání a zabíjení. Systém se zadrhne a hrozí kolaps. Protihráči volí krajní řešeni...
Popis: Vincenc Babočka, bezvýznamný zaměstnanec policejní stanice, si v soukromí hraje na detektiva přesvědčen o svých výjimečných schopnostech. Dovolená v Karlových Varech mu však zcela nečekaně poskytne příležitost dokázat, co v něm opravdu vězí. Omylem je totiž považován za mezinárodního a policií stíhaného dobrodruha Leona Webera. Rozhodne se využít záměny a odhalit Weberovy komplice, chystající krádež diamantů patřících maharádžovi z Yohiru. Podle Weberova plánu se s maharádžou seznámí v přestrojení za generála Nariškina, ale vše klape jen do chvíle, kdy se ve městě objeví skutečný Weber...
Popis: Tři kamarádi na život a na smrt. Za jakým účelem se dnes novodobí tři mušketýři dávají dohromady? Aby společně chránili čest dámy z vyšších kruhů? Ale kdepak. Aby společně získali miliony? No samozřejmě. A jaké cesty k tomu volí ve společnosti kde o peníze jde především? V situaci kdy mají pocit, že společnost jim něco dluží? Ti tři se kdysi pokusili utéct před totalitou Československé socialistické republiky. Ale Velký Bratr je viděl. Pokus o emigraci skončil fiaskem. Poznamenal je navždy. Pro jednoho znamenal vězení, pro druhé dva celoživotní frustraci. Ti tři se znovu scházejí v kulisách současné Prahy, v překotně se rozvíjející společnosti, která se už nikdy s totalitou nevypořádá, protože se dnes žene především za penězi. Ani ti tři nebudou nakonec výjimkou.Film je rekonstrukcí dvou největších českých loupeží uplynulých let. Při té první se lupičům podařilo ukrást z pražské pošty dvacet osm miliónů korun a vyhnout se potrestání. Druhá loupež ohromila tuto zemi ještě víc. Z obrněného vozu převážejícího peníze z Citybank do České národní banky bylo ukradeno stopadesát miliónů korun.Zatímco při první loupeži se lupiči dopustili řady chyb, druhá už byla provedena absolutně profesionálně. Žádní svědci, žádné stopy, nic čeho by se policie mohla chytit. Lidé, kteří získali stopadesát miliónů zmizeli beze stopy. Jak si ale dnes užívají svých peněz? Jak je mají pustit do oběhu aniž by na sebe upozornili? Naši tři kamarádi zjišťují, že je to mnohem těžší než si původně mysleli. Sedí na balíku miliónů a nemohou je použít, aby nebyli odhaleni. To jsou teprve ta pravá muka. Jak si užívat a nebýt přistižen. Jak legalizovat tak obrovskou sumu a zůstat nenápadný.Nic takového by se jim nemohlo podařit bez zázemí mezinárodního zločinu. Ostatně mezinárodní zločin byl pravděpodobně v pozadí přepadu obrněného vozu. K naprosto totožným přepadením obrněných vozů s totožnými výsledky došlo v celé západní Evropě. Kdo za nimi stojí? Zločinecká hvězda první velikosti s bohatými zkušenostmi? Velmi pravděpodobně ano.V roce 1978 došlo k šokujícímu vykradení banky Paribas v Nice. Lupiči se do ní prokopali kanalizací v pátek večer vyřadili poplašné systémy a měli celý víkend na to, aby si ze sejfu banky vybrali to nejcennější. Přepady pancéřových vozů, které potom otřásly západní Evropou jsou dokonale organizované. Na bezchybnou organizaci takovéhle velkoakce je třeba spousta peněz. Nebyly použity peníze a zkušenosti z přepadení banky Paribas? A nestojí tedy za vším jeden a tentýž geniální zločinec? I v našem příběhu zjistíme, že je všechno trochu jinak než se zpočátku zdá. Že celou věc nevymysleli jen tři vychytralí češi. I technika provedení přepadu pancéřového vozu ukazuje k bance Paribas. Ke zločineckému géniovi stojícímu v pozadí. V jedné scéně našeho filmu ho dokonce uvidíme. To on ze zákulisí objednává a řídí celou věc. Nikým nepoznán, dodnes neobjeven zločinecký génius.
Popis: Za ranního šera je v Praze ve Vltavě nalezena mrtvola kasaře Toufara se zabodnutým nožem v zádech. Inspektoři Bouše a Brůžek navštíví jeho milenku, prostitutku Annu Kulatou zvanou Paraplíčko a je zjevné, že než otevřela dveře svého bytu, oknem kdosi utekl. Paraplíčko je předvedena k výslechu k šéfovi kriminálky - radovi Vacátkovi, ale i když je šokována fotografií mrtvého, nepřizná nic. Před Toufarem žila Paraplíčko s kasařem Pěničkou, který jí velmi miloval a odvedl ji od pouličního řemesla. Když však dostal tři roky kriminálu, Paraplíčko začala žít se surovým Toufarem a ten ji znovu vyhnal na ulici. Pěnička je proto v případě vraždy nejpodezřelejší. Už je tři měsíce doma a pracuje u uhlířů, kteří mu potvrdí alibi. Paraplíčko má ale z Pěničky strach a na radu kriminálníka Mlíka oznámí Vacátkovi, že vražedný nůž byl Pěničkův. Policisté přijdou kasaře zatknout, ale ten uprchne k půdě domu, tam se zabarikáduje a po pronásledovatelích střílí. Nakonec se za ním vydá sám pan rada. Pěnička se přizná k zabití Toufara v sebeobraně při rvačce a Vacátko ho přemluví, aby se odevzdal do rukou spravedlnosti. Odjedou spolu fiakrem a rozlítostněná Anna se vrací ke starému způsobu života, zavěšená do nového milence - Mlíka.
Detektívka Murphy (Christine Woods) sa vracia na policajné oddelenie, kde kedysi pracovala. Hneď prvý prípad, ku ktorému sa dostala, je viac ako nezvyčajný. V opustenom sklade našli mŕtve telo ženy – prisťahovalkyne z Japonska menom Kyoko (Saki Miata). Aj po smrti stálo vo vzpriamenej polohe a nieslo známky ohňa. Ešte zvláštnejšie vyznelo stanovisko koronera – mŕtvola je stará vyše 1000 rokov a je skamenená. Murphy neostáva nič iné, ako skontaktovať pozostalých – dcéru Nori (Karen Fukuhara) a jej starú mamu, aby jej pomohli objasniť tento zločin. Starena síce rázne odmieta akúkoľvek spoluprácu, ale Nori zaujme odlišný postoj a skontaktuje sa s vyšetrujúcou policajtkou. Vrah zakrátko udiera po druhý krát a Murphy navyše zisťuje, že Nori nie je žiadna tuctová tínedžerka.(beso74)
Čtveřice lupičů – koktavý milovník zvířat Ken Pile, krásná Wanda, její údajný bratr Otto, který je ale ve skutečnosti její tajný milenec, a Georges, její oficiální milenec, spřádají plány na přepadení banky, kde jsou v sejfu uloženy drahé šperky a diamanty. Když loupež uskuteční, odhodí masky a ujíždějí do opuštěného skladu, kde chtějí lup schovat. Georgese si ale už předtím na ulici všimla stará dáma se třemi psy, která ho zahlédne znovu v odjíždějícím autě. Když lup uschovají, naoko se rozcházejí. Wanda s Ottou se za rohem zase sejdou, podezřívavý Georges se ale vrátí na místo a kameny přemístí ... Wanda s Ottou, kteří chtějí lup jen pro sebe, mezitím anonymně nahlásí na policii, že loupež provedl Georges Thomason a dají policistům jeho adresu. Georges je zadržen ... Když jedou Wanda s Ottou pro lup, v trezoru ho už nenajdou! Wanda spěchá na policii za Georgesem, chce z něj něco vytáhnout. Při odchodu si před budovou všimne jeho obhájce Archieho Leache, kterému Georges jistě řekne, kam lup schoval. Rozhodne se tedy ho svést a ihned s tím začne ... Ve vazbě navštěvuje Georgese i Ken, jemuž zadržený svěří malý klíček, neřekne ale, k čemu je a kde je lup schován. Ken ho ukryje do krabičky na dno akvária, kde má svou oblíbenou rybku jménem Wanda. Přistihne ho ale přitom Wanda, která při nejbližší příležitosti klíček sebere. Ví, že se Kenovi nezdá její vztah s údajným bratrem, proto Otto zahraje gaye a snaží se zděšeného Kena svést. Na policii pozná stará dáma s pejsky Georgese a identifikuje ho ...(TV Prima)