Popis: Jim Morris, otec, učitel a středoškolský trenér baseballu si myslel, že to nejlepší v životě ho už potkalo. Na škole hrával docela slušně baseball, ale dřív než se dostal do velké soutěže, musel toho nechat, protože si zranil rameno. A teď trénuje mladé kluky. Nehrají nic moc a Jim se s nimi vsadí: pokud vyhrají oblastní mistrovství, on se pokusí dostat se do prvoligového týmu jako nadhazovač. Předpoklady by pro to měl, i když už není nejmladší: v dobách své největší slávy nadhazoval rychleji, než kdokoli jiný. Zpočátku ani sázka moc nepomůže a kluci se potácejí u dna tabulky. Nic ale ještě není ztraceno!(oficiální text distributora)
Popis: Jeden z najznámejších režisérov frankofónnej Kanady, Denys Arcand, nadviazal filmom Invázia barbarov po 17 rokoch na svoj film The Decline of the American Empire (Úpadok amerického impéria). V Invázii barbarov sleduje svojich hrdinov zostarnutých, trochu zlomených životom, stále však ešte plných ideálov a vitality. Hlavný hrdina Rémy je univerzitný profesor histórie, ktorý celý život miloval ženy, zábavu, víno a ľavicové ideály. Po kolapse je hospitalizovaný v nemocnici a jeho bývalá žena Luise okamžite zavolá ich syna Sébastiana, ktorý si buduje kariéru úspešného a bohatého makléra v Londýne. Hoci Sébastien a Rémy spolu kvôli rozdielnym životným filozofiám nikdy dobre nevychádzali, Sébastien okamžite priletí do Kanady a snaží sa otca presvedčiť, aby sa dal previezť na súkromnú kliniku. V štátnej nemocnici sú totiž žalostné podmienky, pacienti ležia i na chodbách. Rémy však bol jedným z hlásateľov socializácie zdravotníctva a trvá na tom, že bude znášať i jej neblahé následky. Po vyšetrení v americkom Baltimore je jasné, že Rémy má na mozgu zhubný nádor a zostáva mu už iba niekoľko týždňov života. Sébastien sa rozhodne, že proti otcovej vôli mu spríjemní posledné dni života: podplatí zdravotnícke odbory, aby mu zrenovovali samostatnú časť nemocnice, zaobstará mu špeciálnu starostlivosť, zaplatí jeho študentom, aby ho prišli pozdraviť a z celého sveta zvolá k smrteľnej posteli jeho najlepších priateľov a dávne i nedávne milenky. Dokonca, keď už ani silné dávky morfia nedokážu utlmiť bolesti, s pomocou narkomanky Natalie mu zaobstará heroín. Hoci Rémyho životná filozofia jeho najbližším vždy iba ublížila, vďaka Sébastienovi si ju môže udržať až do smrti. Rémy je predstaviteľom umierajúcej generácie a umierajúceho sveta, v ktorom ešte existovala viera v ideály a ich naplnenie. Sébastiena považuje za chladného predátora, ziskuchtivého biznismena, predstaviteľa novej generácie barbarov. Počas posledných týždňov svojho života však Rémy prichádza na to, že i Sébastien uznáva základné životné hodnoty. Sébastien poznáva otca z jeho silnej a nezlomnej stránky, nielen ako večne nedospelého a ľahkovážneho bonvivána. Arcand nevyhrocuje dramatický konflikt medzi otcom a synom, smeruje skôr k zmiereniu, k poznaniu, že hoci starý svet umiera, v tom novom barbarskom ešte môžu pretrvať základné morálne hodnoty. Režisérovi sa v žánri tragikomédie podarilo s nesmiernym šarmom a ľudskosťou, bez pátosu a sentimentu zobraziť smrť človeka i smrť jednej generácie. Invázia barbarov bola ocenená Oscarom za najlepší zahraničný film, cenou pre najlepšiu herečku a najlepší scenár na MFF Cannes, troma Cézarmi (najlepší film, režisér, pôvodný scenár), Cenou Screen International na European Film Awards, šiestimi kanadskými cenami Genie, cenou za najlepší kanadský film na MFF Toronto a mnohými inými.(oficiální text distributora)
Popis: Chtěli zažít romantické dobrodružství na Transsibiřské magistrále. Ale romantika se v průběhu cesty vytratila. A místo ní přišlo šílenství a teror s tváří Bena Kingsleyho. Režisér Brad Anderson se představil publiku především pozoruhodným mysteriózním thrillerem Mechanik s Christianem Balem. A v roce 2008 pak opustil televizní studia, pro něž momentálně pracuje především, a zamířil do království celovečerních atmosférických psychologických thrillerů, které se rozhodně nehodí pro nikoho, kdo trpí fobií z vlaků. Děj jeho napínavého snímku Transsibiřský expres se totiž odehrává právě na kolejích. A ne na ledasjakých. Jak název napovídá, arénou příběhu se stane Transsibiřská magistrála, po níž se přepravuje milenecký pár, který se tímto nevšedním dobrodružstvím rozhodl zpestřit si cestu z Číny domů. Cílem Jessie a Roye je Moskva a letiště Šeremetěvo, odkud už zanedlouho odstartuje letadlo do Spojených států. Jenže v průběhu jejich pouti začíná být jasné, že dostat se do samotného srdce ruské říše bude možná mnohem těžší, než se zprvu zdálo. Do vlaku totiž krom dalšího, značně podivného páru nastupuje také ruský detektiv Grinko, který zde pátrá po drogách. A právě dvojice Američanů, které hrají Emily Mortimerová a Woody Harrelson, se stane terčem jeho zájmu a posléze i teroru. Teroru, kterému lze jen těžko uniknout, protože všude kolem vlaku je pouze pustina, kde číhá smrt. V roli šíleného despotického ruského vyšetřovatele přichází famózní držitel Oscara Ben Kingsley.(oficiální text distributora)
Popis: Pulse je natočený ako remake úspešného japonského hororu „Kairo“. Film hovorí o skupine mladých študentov, ktorá sa musí vyrovnať so záhadnou smrťou svojho kamaráta. Už čoskoro však zistia, že to nebola samovražda. Cez monitory, displeje telefónov a rádiové vlny im nedajú spávať duchovia. Čo keď bezdrôtová mobilná technológia môže sprostredkovať kontakt s iným svetom? A čo keď tento svet využije túto technológiu, aby sa dostal k nám? Ak zapnete mobil alebo mail, ste infikovaný a začnete zabíjať. Práve toto sa stane na školských internátoch...
Příběh mladé Ukrajinky žijící v italském městě brzy odhalí její smutnou minulost plnou násilí a ponižování. Ve snaze dosáhnout svých snů se snaží za každou cenu dostat práci. Stane se domácí hospodyní v bohaté rodině a stále více se jí rodina stává bližší. Ale jednoho dne přichází někdo z její minulosti a přináší nové zlo a násilí.(oficiální text distributora)
Popis: Všechno je z dálky sledováno někým neviditelným a neznámým: do malé obce zavítá kočovná společnost předvádějící pašijové výjevy. Není však doba na divadelní představení. Zdánlivě se nic neděje, ale všichni podléhají panice a obavám z neznámého násilí. Podobenství, které scela otevřeně reagovalo na živé zážitky srpna 1968, bylo okamžitě po skončení pečlivě uzavřeno do pověstného trezoru. Premiéra se konala až po 20. Letech, Evald Schorm už svůj film nikdy neviděl. Nadčasová studie o povaze malých českých lidi je tragickou fraškou, nabitou symboly, opírající se o biblické podobenství, absurdní drama a kafkovské vidění světa. Filmová metafora o tom, co dokáže panika strachu a úzkosti, jak se zmocní lidí ve vesnici, kde se všichni znají... Příběh se odehrává v průběhu 24 hodin. Pod vlivem nevyjasněných příznaků nebezpečí a ohrožení reagují obyvatelé na události nepřiměřeně, projevuje se malověrnost, egoismus a pud stádnosti. V pestré mozaice epizod, směřujících čím dál tím více a krutěji od komičnosti k tragédii, se představuje množství postav, zastupujících různorodé spektrum národa. Tvůrci nikoho nešetří, obnažují malost a krutost až na dřeň. Právě to, spolu s jasnými náznaky souvislostí se sovětskou okupací v roce 1968, oddálilo o 21 let premiéru filmu, který je de facto završením Schormovy poetiky.Ústřední půjčovna filmů převzala film 19. prosince 1969, nebyl však uveden do distribuce, premiéra se uskutečnila až v roce 1990. Režie pašijových her: Jan Kačer.(oficiální text distributora)
Kdesi daleko v zemi pohádek vede mladá dívka svého malého bratra do temného lesa. Zoufale shání jídlo i dřevo. Narazí ovšem na děsivé ztělesnění zla.
Popis: V jediném momentě se život Dannyho Parkera alias Toma van Allena otočil o 180 stupňů. Dnes je z něho troska, zmítající se v nekonečném kolotoči drog, násilí a udávání policii. A přitom mohlo být všechno úplně jinak. Jen kdyby tehdy se ženou nezůstávali na pláži. Večer pak se stavili v motelu v Salton Sea, kde se tajně vyráběly drogy. Během jejich přítomnosti místo napadli ozbrojení zabijáci, Danny byl postřelen, manželka zemřela a on se z toho všeho zhroutil. Nyní mu však svítá naděje. Pravděpodobně narazil na stopu vrahů. A jediné, co ho ještě drží při smyslech, je touha po krvavé pomstě nesmyslně utraceného života jeho životní lásky...(oficiální text distributora)
Popis: Režisér stylových akčních filmů John Singleton (Drsnej Shaft, Rychle a zběsile 2) přichází s dalším drsným a provokativním thrillerem. Čtyři bratři se odehrávají na předměstí Detroitu, v složitém propletenci černé a bílé komunity, jejíž členové se spolu stále ještě učí žít. Dva černí a dva bílí kluci dostávali model správného soužití už od plenek díky lásce své adoptivní matky. V dospělosti se jejich cesty sice rozdělily - tři bratři odešli z města a jeden zůstal doma a "usadil se" - ale tragická událost je zase spojí dohromady. Stačí být v nepravý čas na nepravém místě a celý život se vám sesype jako domeček z karet. Kdyby máma těch čtyř kluků nešla jednou večer nakupovat, nestala by se obětí loupežného přepadení a její život by neukončil výstřel z pistole. Bobby (Mark Wahlberg), Angel (Tyrese Gibson) a Jack (Garett Hedlund) se proto vrátí do Detroitu, aby spolu se čtvrtým bráchou, Jeremiahem (André Benjamin) svou adoptivní matku pohřbili. Při té příležitosti se začnou nenápadně zajímat o to, zda šlo skutečně o náhodnou střelbu v supermarketu, jak tvrdí policie, nebo zda matčina smrt souvisí s ne úplně čistými podnikatelskými praktikami. Když zjistí, že policejní verze má až příliš mnoho děr, začnou po vrahovi pátrat na vlastní pěst a ospalé předměstí tím promění v peklo."Film je doslova napěchovaný akcí, obsahuje spoustu nečekaných zvratů a já doufám, že se u něj diváci budou bavit stejně, jako jsme se my bavili během natáčení," říká představitel jedné z hlavních rolí André Benjamin (Buď v klidu). Spolu s ním se po torontských předměstích, která simulovala Detroit, s pistolí v ruce proháněli Tyrese Gibson (Rychle a zběsile 2), Garett Hedlund (Trója) a v roli nejstaršího z bratrů Mark Wahlberg (Dokonalá bouře, Planeta opic). Čtyři bratři jsou příběhem o poutu, které nepřirozeně zplodil jeden lidský sen, a které poté, co bylo přetrženo, se ukázalo jako mnohem pevnější než běžné sourozenecké vztahy," komentuje příběh režisér John Singleton. Čtyři bratři tedy nejsou jen akční řežbou, v níž hlavní hrdiny pohání touha po pomstě, ale zároveň přesvědčivým psychologickým dramatem o synovské a sourozenecké lásce, která nemusí nutně být zakódována geneticky.